Vendégségben horvát barátainknál, Vis-i túra

 

Szeptember 16-ára meghívást kaptunk a zágrábi BMW motoros klub (BMW Motor Klub Zagreb) idei zárótúrájára, melyet Vis szigetén tartottak. A horvát motorosok ezzel viszonozták a tavaly Orfűn megrendezett BMWMCB családi hétvégéjén való részvételüket. A klubunkat 3 motor és 5 személy képviselte: Puskár Tibor, Tóth Csaba és Enikő, Szalai Géza és Edit.
A találka a spliti kikötőben péntek reggel volt, ahová mindenki szerencsésen és pontosan érkezett. A komphajó indulásáig rövid kávészünet és ismerkedés, majd a hajózás 2-órát tartott. Vis szigetéről tudni kell, hogy a régi Jugoszlávia idején katonai-politikai okokból a szigetet külföldiek nem látogathatták. Vis
Az apartman /Komiza - Zambarlin/ melyet a horvát motorosok biztosítottak számunkra, 16-km re volt a kikötőtől, Komiza városkában.
A szállásunknál könnyű ebéddel, és ízletes borral fogadtak minket. A 35 fok melegben az étkezés után rövid pihenés következett, majd egy borpince látogatás, ahol a jobbnál jobb borokat kóstolgattunk. Utána motoron rövid köves-makadám úton jutottunk el egy kisebb öbölhöz, ahol fürödtünk, de voltak olyanok is, akik inkább boroztak egy Robinzon kunyhójához hasonló (vendéglőnek nem nevezhető) helyen. Sötétedés előtt visszatértünk Komizába. Este séta, fagyizás és sörözés a városban.

Szombat reggel turista hajóval kirándulásra indultunk Biševo szigetére, ahol megnéztük a híres kék barlangot. Körülhajóztuk a szigetet, majd fürdés egy szép homokos strandon. Délután motorozás és séta a Vis-i óvárosban. Kis hegymászás után megnéztünk egy kisebb barlangot, amely Titó búvó helye volt a II. Világháború idején. Este búcsúvacsorát tartottak egy helyi vendéglőben, bőséges étel és ital mellett. Ott átadtuk klubunk ajándékát és megköszöntük a baráti fogadtatást.

Sajnos megismertünk egy ottani közmondást is, ami így szól: más fügéjét ne kóstold, mert bedagad a fogad tőle. Tóth Csaba szombat reggel ment a vis-i ügyeletes fogorvoshoz – Ő megkóstolta. Hála a kezelésnek, vasárnap Csaba már jól volt, hétfőre már a dagadás is lement.

Miután vasárnap reggel a teljes horvát és magyar motoros brigád elhúzta a csíkot a 7:30-as komppal, mi körbemotoroztuk a szigetet és kipróbáltunk fürdés és étkezés céljából még két öblöt a pénteki emlékezetes öbölhöz hasonlót.BMW R25/3

Ha valaki arra jár, ajánlom a Stoncica öblöt a sziget észak-keleti részén, homokos part, lassan mélyül, gyerekekkel is kiváló, nagyon jó étterem van, aszfaltos út vezet le, igaz, gyalogolni kell az utolsó 300 méteren.
Vasárnap estétől már esőt jósoltak. Hétfőn reggel az 5:30-as komppal mentünk vissza Splitbe, ekkor még nem esett. Eredetileg Montenegro, Bosznia, Mojkovactól északra a Tara völgy lett volna a cél, de az internetes esőtérkép szerint oda tartott az eső. Így aztán inkább a nyugatról jövő esővel szemben a Vir félszigetig motorozva, elhagytuk az esőt, ahol a panzió tulajdonosa nem volt boldogtalan az esőtől, mert január 20-án esett legutoljára Nin-ben. Aznap már nem volt kedvünk fürödni a 18 fokban.
Másnap brutális szélben elmotoroztunk az Isztriai Rovinjba, ahol kellemes 25 fok lett újra.
Itt aztán észrevettem, hogy a vártnál 1000km-rel előbb került a hátsó gumim kidobandó állapotba. Fogorvost könnyebb volt találni, mint gumist, akinél egyáltalán van mérethelyes motorgumi. Vettem egy Bridgestone BT-016-ot, amit nem éppen a motoromra találtak ki, de legalább új volt, na meg jó drága. Aztán egy motoros felvilágosított, hogy itt minden motoros átjár Triesztbe gumicserére, mert olcsóbb, és nagyobb a választék, amit persze én is megtehettem volna, ha időben döntök.

Kellemes túra volt, jó társaság, érdekes helyszínek, kényelmes távok, relatíve jó idő, voltak izgalmak, de minden kezelhető volt.

Ezúton szeretnénk megköszönni a horvát BMW Motor Klub Zagreb tagjainak a meghívást, vendéglátást, és külön köszönet spliti vezetőnknek, Stipe Jaksir-nak!

Tibor, Csaba, Enikő, Edit, Géza