Mint bizonyára Te is tudod, a mai BMW-k tankja már nem egy egyszerű fémhordó, vagy műanyag tartály. Ha megnézed az új R 1200 GS üzemanyagrendszerének röntgen rajzát, láthatod, hogy egy igen komplex, bonyolult tervezésű alkatrészről van szó. A rozsdásodás kapcsán a gyári műszaki leírások közlik, hogy már valamennyi tartály belső felülete olyan védőbevonattal van ellátva, mely meggátolja a rozsdásodást. Nem szabad azonban elfelejteni, hogy ez a réteg a feladatát – hasonlóan más rozsdagátló bevonatokhoz – csak akkor tudja ellátni, ha felülete ép. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a sérülése (bukásból, dőlésből eredő horpadás stb.) utáni második évtől lehet számítani az apró, először csak mikroszkopikus, később már szemmel is jól látható rozsdaszemek megjelenésére. Itt ne tévesszen meg a mikroszkopikus méret kicsinysége, hiszen a mai befecskendezőknél már ez is komoly problémákat okozhat és okoz is a mindennapokban. Ha tehát a motor fém üzemanyagtankú, és azon korábbról származó sérülés van, illetve több mint 10 éves motorról van szó, mindenképpen ajánlott a benzint leereszteni és a tartályt belülről rozsdátlanítani és pl. petróleummal átöblíteni.

A kérdés kapcsán külön fejezetet érdemel a benzin, melynek számtalan összetevője között – sajnos – megtalálható a víz is. Sok mendemonda kering arról, hogy ennél, vagy annál a kútnál „vizezik” a benzint. Ennek valóságtartalmát talán csak kutasok tudnák megcáfolni, vagy megerősíteni. Ettől függetlenül azonban hallani bizonyos denaturált szeszes trükkökről és egyéb okosságokról… Félretéve a gyanút, tény, hogy a fizika itt is működik, elég a szállítás és a tárolás során a tartályok falára lecsapódó kondenzvízre gondolni. Egyszóval a víz ellen nem tehetünk semmit, az általa okozott korrózió ellen odafigyeléssel, kellő időben elvégzett rozsdátlanítással léphetünk fel.

Ha már a benzinnél tartunk, a kezdő motorosok kedvéért említsük meg: a benzin minőségének semmilyen köze nincs egyes gumi alkatrészek tönkremeneteléhez. Ennek oka sokkal inkább a benzinadalékokban (észter származékokban) rejlik. Az „öregek” körében jól ismert a tavaszra megdagadó, deformálódott gumitömítés képe. Ők már tudják: nem marad más, mint ezeket ún. olajálló gumira cserélni, vagy a benzint ősszel leengedni. Hasonló okból az oldtimer karburátoros motoroknál is ajánlott az üzemanyag leengedése, hiszen a tűszelep gumiból készült záró részénél ugyanez az alakváltozás léphet fel. Ezen túl a hosszú, kb. 6 hónapos leállások alatt a benzinből kicsapódó alkotóelemek okoznak eltömődést. Ha valaki nem számol ezekkel, tavasszal komoly meglepetés érheti!

Mint bizonyára Te is tudod, a mai BMW-k tankja már nem egy egyszerű fémhordó, vagy műanyag tartály. Ha megnézed az új R 1200 GS üzemanyagrendszerének röntgen rajzát, láthatod, hogy egy igen komplex, bonyolult tervezésű alkatrészről van szó. A rozsdásodás kapcsán a gyári műszaki leírások közlik, hogy már valamennyi tartály belső felülete olyan védőbevonattal van ellátva, mely meggátolja a rozsdásodást. Nem szabad azonban elfelejteni, hogy ez a réteg a feladatát – hasonlóan más rozsdagátló bevonatokhoz – csak akkor tudja ellátni, ha felülete ép. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a sérülése (bukásból, dőlésből eredő horpadás stb.) utáni második évtől lehet számítani az apró, először csak mikroszkopikus, később már szemmel is jól látható rozsdaszemek megjelenésére. Itt ne tévesszen meg a mikroszkopikus méret kicsinysége, hiszen a mai befecskendezőknél már ez is komoly problémákat okozhat és okoz is a mindennapokban. Ha tehát a motor fém üzemanyagtankú, és azon korábbról származó sérülés van, illetve több mint 10 éves motorról van szó, mindenképpen ajánlott a benzint leereszteni és a tartályt belülről rozsdátlanítani és pl. petróleummal átöblíteni.

A kérdés kapcsán külön fejezetet érdemel a benzin, melynek számtalan összetevője között – sajnos – megtalálható a víz is. Sok mendemonda kering arról, hogy ennél, vagy annál a kútnál „vizezik” a benzint. Ennek valóságtartalmát talán csak kutasok tudnák megcáfolni, vagy megerősíteni. Ettől függetlenül azonban hallani bizonyos denaturált szeszes trükkökről és egyéb okosságokról… Félretéve a gyanút, tény, hogy a fizika itt is működik, elég a szállítás és a tárolás során a tartályok falára lecsapódó kondenzvízre gondolni. Egyszóval a víz ellen nem tehetünk semmit, az általa okozott korrózió ellen odafigyeléssel, kellő időben elvégzett rozsdátlanítással léphetünk fel.

Ha már a benzinnél tartunk, a kezdő motorosok kedvéért említsük meg: a benzin minőségének semmilyen köze nincs egyes gumi alkatrészek tönkremeneteléhez. Ennek oka sokkal inkább a benzinadalékokban (észter származékokban) rejlik. Az „öregek” körében jól ismert a tavaszra megdagadó, deformálódott gumitömítés képe. Ők már tudják: nem marad más, mint ezeket ún. olajálló gumira cserélni, vagy a benzint ősszel leengedni. Hasonló okból az oldtimer karburátoros motoroknál is ajánlott az üzemanyag leengedése, hiszen a tűszelep gumiból készült záró részénél ugyanez az alakváltozás léphet fel. Ezen túl a hosszú, kb. 6 hónapos leállások alatt a benzinből kicsapódó alkotóelemek okoznak eltömődést. Ha valaki nem számol ezekkel, tavasszal komoly meglepetés érheti!